[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 3، شماره 1 - ( بهار 1393 ) ::
جلد _4_VOLUME__ شماره _3_ISSUE__ صفحات 9-16 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر نرم افزار آموزشی طراحی شده در زمینه اصول و فنون عملی پرستاری بر یادگیری مهارت های عملی دانشجویان پرستاری
مرضیه خاتونی، زینب علیمرادی، فاطمه سمیعی سیبنی *، زهرا شفیعی، وجیهه آتشی
، samiei.modares@yahoo.com
چکیده:   (9835 مشاهده)
زمینه و هدف: نرم افزارهای آموزشی به عنوان یک روش یادگیری فراگیر محور، فرصتی برای رشد یادگیرندگان فراهم می کنند و با ایجاد محیط مشارکتی به یادگیرندگان و معلمان اجازه می دهند به جستجو پرداخته و انواع مسائل را بررسی کنند؛ لذا این مطالعه به منظور ارزیابی تأثیر نرم افزار کمک آموزشی طراحی شده در زمینه اصول و فنون عملی پرستاری بر یادگیری مهارت های عملی دانشجویان پرستاری انجام شده است. روش بررسی: در این پژوهش کارآزمایی بالینی که به روش نیمه تجربی انجام شد، تعداد 164 دانشجوی پرستاری در ترم اول به روش سرشماری انتخاب و به روش نمونه گیری تصادفی ساده به دو گروه مداخله (82 نفر) و کنترل (82 نفر) تقسیم شدند. در ابتدا هر دو گروه به روش سنتی تحت آموزش قرار گرفتند. در مرحله بعد برای داشجویان گروه مداخله از نرم افزار کمک آموزشی و برای دانشجویان گروه کنترل مجدداً از روش مطالعه و تمرین به شیوه سنتی جهت آموزش استفاده شد. مهارت عملی دانشجویان در هر دو مرحله از طریق آزمون عملی و چک لیست مورد بررسی قرار گرفت و تأثیر نرم افزار آموزشی طراحی شده در دو گروه مقایسه شد. یافته ها: نرم افزار آموزشی طراحی شده بر یادگیری مهارت های عملی دانشجویان پرستاری موثر بود. به طوری که اختلاف معنی داری در میانگین نمرات آزمون عملی دانشجویان در گروه مداخله مشاهده شد (0/05>P)، در حالی که این اختلاف در گروه کنترل معنی دار نبود. نتیجه گیری: استفاده از نرم افزارهای آموزشی به عنوان یک استراتژی موثر آموزشی می تواند باعث ارتقاء مهارت های عملی دانشجویان پرستاری شود.
واژه‌های کلیدی: مهارت عملی، نرم افزار آموزشی، دانشجویان پرستاری
متن کامل [PDF 217 kb]   (2010 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱/۱۲ | انتشار: ۱۳۹۳/۱/۲۴
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khatooni M, Alimoradi Z, Samiei-Seiboni F, Shafiei Z, Atashi V. The impact of an educational software designed about fundamental of nursing skills on nursing students' learning of practical skills. Journal of Clinical Nursing and Midwifery. 2014; 3 (1) :9-16
URL: http://jcnm.skums.ac.ir/article-1-56-fa.html
خاتونی مرضیه، علیمرادی زینب، سمیعی سیبنی فاطمه، شفیعی زهرا، آتشی وجیهه. تأثیر نرم افزار آموزشی طراحی شده در زمینه اصول و فنون عملی پرستاری بر یادگیری مهارت های عملی دانشجویان پرستاری. مجله بالینی پرستاری و مامایی. 1393; 3 (1) :9-16

URL: http://jcnm.skums.ac.ir/article-1-56-fa.html

دوره 3، شماره 1 - ( بهار 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله بالینی پرستاری و مامایی Journal of Clinical Nursing and Midwifery
Persian site map - English site map - Created in 0.053 seconds with 798 queries by yektaweb 3461